Venice Beach en herinneringen die blijven!

Maandag en dinsdag waren 2 heerlijke dagen op Venice Beach. De strakblauwe lucht, een licht briesje en zo’n 23 graden zorgen voor ideale omstandigheden. Maandagochtend hebben we lekker uitgeslapen, eigenlijk pas de tweede keer tijdens onze vakantie! Een echte ‘lazy monday morning’ met koffie en verse bagels. Nadat we onze beach cruisers hadden opgehaald zijn we richting Santa Monica gaan fietsen over de boardwalk. Ondanks dat we dit al vaker gedaan hebben, verveeld het nooit. Het is zo leuk om te doen. En ondanks de verleiding om een elektrische step te pakken, de nieuwste rage in California, is fietsen zoveel gezonder!

Na een uurtje gestopt voor een koud drankje, lekker in 2 strandstoelen plaatsgenomen en van de omgeving genoten. We kwamen aan de praat met een vrouw uit Washington DC die net een fietstocht van Chicago naar Los Angeles achter de rug had, 2 maanden en 2400 mijl over de Route 66. Zelfs 8 mijl door Death Valley waar het op dat moment 48 graden was! Petje af voor deze 56 jarige vrouw die in 2016 besloot dit te willen gaan doen!

Na dit prettige gesprek gingen wij weer op pad. Toen we de fietsen hadden ingeleverd zijn we bij Simmzy’s gaan eten, de lekkerste burger van de vakantie heb ik daar genoten! Ook kwam ik erachter dat het niet zo handig was om geen zonnebrand op te doen tijdens het fietsen….ik was een beetje rood! Dus toen we na de het eten weer op pad gingen eerst flink ingesmeerd. Een beste wandeling gemaakt over Venice Boulevard, volledig in beslag genomen door straatartiesten, zwervers, verkopers en toeristen. Ook zijn we natuurlijk bij het skatepark geweest, wat kunnen die gasten skateboarden! Jochies van 8 – 9 jaar die geen angst kennen en allemaal de nieuwe Tony Hawk willen worden en een vet contract bij Red Bull in de wacht willen slepen. Ook een mooie locatie voor gave foto’s trouwens.

We sloten de mooie dag af bij de CPK, alwaar we heerlijk gegeten hebben (als altijd).

Ook dinsdag besloten we wat langer op bed te blijven liggen en toen de zee mist verdwenen was zijn we richting strand gegaan. Deze keer wel goed voorbereid en ging de Factor 30 veelvuldig op het lijf. Gewoon luieren, wandelen, pootje baden (de zee was nog ff iets te koud en te ruig om te zwemmen) en mensen kijken. Aan het einde van de middag namen we afscheid van de zee en het strand. Nog even een heerlijk ijsje gegeten bij de Cold Stone Factory en naar het hotel gegaan alwaar we toch nog even een duik namen in het zwembad. Omdat het onze laatste avond was zijn we gaan eten bij de Cheesecake Factory (soort van traditie) en sloten we af met een heerlijk toetje….TOASTED MARSHMALLOW S’MORES GALORE™ Zoooooooo Lekker!

Woensdagmorgen ging de wekker om 7 uur af en verlieten we ons heerlijk hotel rond 8 uur, eerst even een Bagel ontbijt bij Noah’s en toen door naar Alamo Rent a Car om onze auto in te leveren. Inchecken en de veiligheidscontroles verliepen lekker snel evenals het boarden van het vliegtuig. Zonder vertraging stegen we om 12:05 op van LAX Airport en na een rustige vlucht van iets meer dan 10 uur tikten de wielen van het vliegtuig de Polderbaan om 07:15 uur. Koffers van de band gehaald, auto opgehaald en om 09:15 uur waren we weer thuis! En omdat we tijdens vlucht niet of nauwelijks geslapen hadden, toch maar even naar bed gegaan. Dromen van de afgelopen reis.

Het was wederom weer een prachtige roadtrip door een aantal staten van de USA. De fantastisch mooie kust van Oregon, een groots Lake Tahoe en immens Crater Lake. Het gekkenhuis dat Las Vegas heet en de relaxte sfeer van Venice Beach. We hebben volop genoten!

De komende maanden zal het een spannende maar leuke tijd gaan worden. Nog een aantal maanden werken voordat ik afscheid neem en dan tijd voor die lang verwachte reis naar Australië & New Zealand. En hoe het er dan uit zal gaan zien….de tijd zal het leren.

Tot de volgende keer!

2 gedachten over “Venice Beach en herinneringen die blijven!