Dag 7: Cobleskill – New York City

Zo….eindelijk weer even wat tijd en een goede internet verbinding gevonden voor een update uit de USA.

Donderdagochtend zijn we uit een nat Toronto vertrokken. Helaas werkte het weer tijdens ons korte verblijf in deze stad niet mee en daar baalden we flink van. Je gaat gewoon minder in de buitenlucht lopen omdat je anders echt binnen 20 minuten zeiknat bent. Maar hier komen we nog wel een keer terug want Montreal moeten we ook ooit nog een bezoek brengen en dan kunnen dat mooi combineren. De auto rit naar Watertown was vrij saai maar vlakbij de grens met de USA reden we een gebied binnen wat 1000 Islands heet. En dat was echt prachtig. Vlak voor de grens zijn we een 108 meter hoog Sky deck opgegaan ( ja ook Eus met zijn vreesvoor hoogte) en de vergezichten waren fantastisch dankzij een 360 graden view. Toen richting de grens gereden, korte ondervraging van de Homeland Security Employee en we mochten de USA weer in. Het was hem wel opgevallen dat we graag in de US op vakantie zijn gezien zijn reactie bij het zien van alle stempels in onze paspoorten. Toen ik de opmerking maakte “wel weer blij om na 3 dagen Canada terug in de US te zijn” kon hij een grijns niet onderdrukken. Via de toeristische route zijn we toen naar ons eindpunt van de dag, Watertown, gereden.

Vrijdagmorgen begon de dag erg zonnig maar we hadden nog geen 15 minuten gereden en de regen kwam weer naar beneden. Vandaag stond het Adirondack National Park op de agenda, een park waar Nederland 2 x in past en het grootste national park van de USA. Ondanks de regen hadden we geen last van mist of laaghangende bewolking anders zie je echt niets maar nu konden we genoeg zien. Gelukkig bleef het niet de hele dag regenen en kwam de zon heel voorzichtig even tevoorschijn. De herfstkleuren zijn zo mooi om te zien. Ook reden we nog door Lake Placid. Hier werden in 1980 de Olympische Winterspelen gehouden en won Eric Heiden maar liest 5 gouden medailles bij het schaatsen. En laten we natuurlijk Annie Borkink en Ria Visser niet vergeten, goed en zilver op de 1500 meter en dat op mijn verjaardag! De omgeving wordt nog volop gebruikt door (Olympische) sporters, zelfs de bobslee baan is volledig gerenoveerd. Alleen de ski schansen worden niet meer gebruikt.

Na een lange maar mooie rit kwamen we laat aan in Cobleskill, hotel gezocht, hapje wezen eten en voor we het wisten lagen we te slapen.

Vandaag zijn we via de Catskill Mountains naar Newburgh gereden want in Newburgh zitten de boys van Orange County Choppers Ook wel bekend van hun tv shows op Discovery Channel. Een aantal pracht exemplaren zien staan in de showroom maar verder was het 1 groot commercieel gebeuren. Wel leuk om er te zijn geweest.

Toen onze rit vevolgt naar The Big Apple, de TomTom navigeerde ons tot de voordeur van ons hotel in Newark alwaar we de komende 3 dagen zullen verblijven. Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet, hebben we snel de Metro gepakt en na een ritje van 20 minuutjes stonden we bij het World Trade Center. Toch wel heel gaaf om hier zo snel weer te zijn. Dat hadden we in Juni vorig jaar ook niet gedacht toen we weer naar huis vlogen. De bouw van WTC Tower 1 gaat hard. Juni vorig jaar was het Empire State Building nog het hoogste gebouw van Manhattan maar nu komt Tower 1 er al ver boven uit. En het einde is nog niet in zicht. Morgen gaan we in ieder geval het 9/11 Memorial een bezoek brengen, de bezoekerspassen had ik een tijdje geleden al in NL gereserveerd.

Na een wandeling richting Wallstreet en het Financial district hebben we de Subway naar Empire State Building gepakt en zijn we lekker wezen eten bij de Heartland Brewery. Vorig jaar ontdekt tijdens ons veblijf toen in NYC. Daarnaa nog ff de Macy’s in gedoken en vervolgens de metro terug naar Newark. Morgen weer een dag!

Vandaag is het ook zulk lekker weer, 21 graden, maar morgen gaat het even wat kouder worden (13 graden) en is er 50% kans op regen. We zien het wel.

Voor nu een groet uit The Big Apple!