Weekend at Miami

Zo…het maandagmorgen ontbijt is naar binnen gewerkt. Het is iedere morgen weer genieten aan de ontbijttafel, alles is zo vers en er is zoveel keus. Afgelopen weekend hebben we van alles en nog wat gedaan. Zaterdag begon met een lekker zonnetje dus lagen we vroeg op het strand.Helaas kwam er rond het middaguur steeds meer wind en werden de wolken talrijker. The Weather Channel had al aangegeven dat het in de middag wel eens kon gaan spoken.Toen de eerste regendruppels rond half twee naar beneden vielen zijn we maar terug gegaan naar de hotelkamer. Lekker een broodje gegeten en toen een kleine siesta gehouden.
Ondertussen was het behoorlijk gaan regenen en onweerde het……kortom niet leuk. Tegen 5 uur begon het eindelijk wat op te klaren en besloten we om de auto te pakken en naar Bayside te rijden. We wilden daar wat rondlopen, foto’s maken en bij Chili’s gaan eten. Nadat we onze nieuw aangeschafte koffer (ja….tis echt nodig) even naar de auto hadden gebracht zijn we gaan eten. Na een heerlijke maaltijd zijn we nog even wat foto’s van de verlichte Sky Line gaan maken in Bayfront Park. De kerstboom stond er ook prachtig mooi bij. Terug op de hotelkamer nog even wat tv gekeken en toen gaan slapen.
Zondagmorgen vroeg opgestaan. Het was heerlijk weer en op de weg naar Yvonne en Douglas hebben we nog wat plaatjes geschoten. Bij Y & D aangekomen was het weerzien met hun weer leuk. Het zijn zulke lieve mensen. Ze hadden de tafel gedekt voor een heerlijke brunch. We hebben het over van alles en nog wat gehad. En om 13.00 uur ging de tv aan voor de Football match tussen de New England Patriots en de Miami Dolphins. Volgens Douglas zouden de Dolphins enorm op hun donder gaan krijgen en inderdaad, voordat we goed en wel zaten was daar de eerste Touchdown van de Patriots. En toen het 14-0 stond zag het er inderdaad niet goed uit maar……de Dolphins kwamen terug in de wedstrijd en een spannende strijd ontstond. Met nog 2 minuten te gaan was de stand 21-19 in het voordeel van de Patriot maar een fieldgoal van de Dolphins bracht de stand op 22-21. Toen de Patriots daarna ook nog de bal verspeelde was het over en uit. De Dolphins hadden een goede overwinning te pakken. Toen hebben we afscheid genomen van Y & D, wellicht zien we ze donderdagavond nog.
We zijn via Coconut Grove richting Key Biscayne gereden en een paar mooie foto’s van Miami vanaf de Rickenbacker Causeway genomen. Toen begon het zowaar te regenen…..het was maar een hele korte bui en toen we de parkeergarage bij Lincoln Road Mall uitliepen was het droog. Het was erg druk, zondagavond is Lincoln Road Mall vooral het domein van de lokale bevolking. Heel veel restaurants, terrassen en leuke winkeltjes. We zijn lekker wezen eten bij Van Dyke’s Cafe. Nog even een stukje gelopen over Lincoln en toen terug gegaan naar het hotel.
Het waren weer twee leuke dagen. Helaas zijn we al wel over de helft van onze vakantie…..maar we hebben nog 5 dagen! Direct gaan we lekker naar het strand….het beloven nog warme dagen te worden met een gemiddelde temperatuur van 26 graden!
Oh ja…deze foto wilde ik jullie niet onthouden….Hollandse Trots:
Tot de volgende keer!
Groetjes van Petra en Eus
ps. Sinterklaas was ons niet vergeten…….