Dag 19: Seattle

Vandaag een leuke en mooie dag in en om Seattle gehad. Vanmorgen om 9 uur stonden we reeds bij Pike’s Market. Ietwat vroeg omdat onze tour pas om 10 uur zou beginnen. Dus maar even bij 1 van de vele Starbucks koffie wezen drinken. Om 10 uur stonden we op de afgesproken plek en kwam Terry, onze tour guide, ons ophalen.

De groep bestond uit 14 mensen dus lekker klein. De eerste stop lag op zo’n 35 minuten rijden genaamd de Snoqualmie Falls. Een prachtige waterval die zelfs 35 meter hoger is dan Niagara Falls en het uitzicht was echt super. Natuur op zijn mooist! Ik heb echt geweldige foto’s gemaakt. Het leuke van deze tour is dat de tourguide zelf een professionele fotograaf is en je veel handige tips krijgt zodat je mooie foto’s kunt maken.
Vervolgens naar de Japanese Garden gereden en daar rond gelopen. En natuurlijk wat plaatjes geschoten.
We vervolgden onze tour en kwamen steeds dichterbij downtown Seattle. Eerst langs de wijk Freemont, daar waar de ‘Trol’ van Seattle zich bevindt.
Chocolade wezen proeven bij Theo’s. Je kan daar echt de meest vreemde combinatie’s aan chocolade krijgen. Van Cocos/Curry tot Cherry/Pepper! En je kon proeven…zoveel je wilde! We hebben nog zoveel meer gezien onderweg, het huis van Kurt Cobain, de omgeving waar Jimi Hendrix opgroeide, de Chittenden Locks waar je verse zalm zich een weg naar boven ziet springen en Kerry Park. Een klein stukje groen met het mooiste uitzicht op Seattle. Met recht een million dollar view….het 3 kamer appartement wat het beste uitzicht heeft kost maar liefst $1.500.000 Daar krijg je onderstaand  voor terug….
Om 15:30 waren we weer terug bij Pike’s Market en zijn we snel een hapje gaan eten. Na het eten waren we toch wel moe van alle activiteiten en indrukken die we vandaag hebben opgedaan dat we besloten om maar terug te gaan naar het hotel. De Link Light Rail bracht ons in 35 minuutjes weer terug. Wat een geweldige manier om te reizen!
Omdat we de laatste avond van onze vakantie niet bezig willen zijn met het reorganiseren en inpakken van onze koffers hebben we dat vanavond vast gedaan. En alles past er nog in….ook na alle aankopen die we gedaan hebben 🙂  We hebben zelfs nog ruimte en gewicht over dus kunnen we morgen nog eventueel wat inkopen doen als we iets tegenkomen.
Vrijdag is onze laatste dag in Seattle voordat we zaterdagmiddag weer in het vliegtuig stappen. Het gaat 26 graden worden met een lekker zonnetje dus nog even genieten!