Dag 21: New York City

Eerst het verhaal van gisteren. Omdat we wachtrijen wilden vermijden zijn we vroeg opgestaan en richting Pier 71 gegaan alwaar we aan boord gingen voor een 90 minuten tour over de Hudson River. Het was fantastisch weer dus zonnebrand was niet overbodig! En het lekkere windje op het water zorgde voor de nodige verkoeling! De tocht ging van Midtown zuidelijk om de onderkant van Manhattan en toen richting het noorden waar we ter hoogte van Roosevelt Island omkeerden en toen richting het Vrijheidsbeeld gingen.  Prachtig mooie plaatjes geschoten met mijn foto camera, ik ben er zo blij mee! Toen we bij het Vrijheidsbeeld aankwamen werden de Japanners en Koreaantjes helemaal gek….ze moesten en zouden op de foto met het beeld. 10 tallen foto’s werden er gemaakt en daarbij niets en niemand ontzien…wat een idioten gewoon. Op een gegeven moment hebben we ze even duidelijk gemaakt dat dit niet de manier van handelen is! Even duidelijk de naam Hiddink roepen en ze waren stil!

Nadat we weer aan land waren snel de bus ingestapt en richting Rockefeller Center gegaan. Hier kan je ook bovenop het dak genieten van een fantastisch uitzicht. Central Park en Upper East Side zijn vanaf hier nog beter zichtbaar. Daarnaast kan je het Empire State Building nu vanaf een andere kant bekijken! Hier hebben we een tijdje rondgekeken en toen zijn we al wandelend richting Columbus Square gegaan. Dit ligt op de oosthoek van het Central Park. Al dat vele wandelen waren we opeens wel zat en om nou helemaal terug te lopen naar het hotel zagen we helemaal niet zitten dus wat doe je dan…..je neemt een Yellow Cab! Na een ritje van 15 minuten stonden we weer voor de deur van ons hotel. We zijn echt blij met dit hotel. Het ligt echt op een super locatie!

Na een opfrisser onder de douche zijn we rond 7 uur gaan eten en later op de avond het Empire State Building weer opgegaan. New York City at Night! Wat een prachtig gezicht, al die lichtjes, het is net 1 grote kerstboom! Moe maar voldaan vielen we rond 11 uur op bed!

Vandaag lekker uitgeslapen en dat mag ook wel eens een keer, we hebben tenslotte vakantie! Na ons ontbijt zijn we richting Broadway gelopen en daar noordelijk richting 54th Street. Toen oostelijk naar 6th en  5th Avenue. Een heel stuk 5th Ave. afgelopen waar alle grote mode merken zitten. De ene winkel nog mooier dan de andere winkel! Bakkie ijskoffie bij Starbucks gedaan en toen richting Grand Central Station gegaan. Wat een prachtig trein station is dit…..wat een bouwwerk! Echt zo immens groots. Op de achtergrond staat dan ook nog het prachtige retro Chrysler Building.

Op ons gemak terug gelopen naar het hotel en nu lekker even relaxen. Vanavond is onze laatste avond in The Big Apple. Daar gaan we dus nog even volop van genieten!