Dag 22: New York City – Amersfoort

We zijn weer thuis! Nadat we gistermorgen nog een laatste American Breakfast hadden gegeten bij Jimmy’s op de hoek van 36th and 6ave zijn we nog nog naar Macy’s gegaan. De laatste kans om de zonnebril voor grote vriendin B. te scoren maar helaas……we hebben hem niet gevonden. Ik heb nog nooit zoveel zonnebril winkels gezien tijdens een vakantie maar geen van alle hadden ze het gevraagde model!

Op de terugweg naar het hotel nog eens goed om ons heengekeken en afscheid genomen van NYC. Om 12 uur stond onze limo voor de deur die ons naar JFK Airport bracht. Leuke chauffeur en ook nog eens een toeristische route over Queens Blv. Dwars door Queens gereden, erg leuk want normaal kom je hier ook nooit. Aangekomen op het vliegveld bagage afgegeven. Het is ongekend maar we hebben geen extra koffer(s) hoeven kopen, we gingen op reis met 33kg en we komen terug met 39kg.
Vanmorgen las ik het volgende op internet; “De beurzen in New York behaalden vrijdag voor de vijfde dag op rij stevige winsten. Voor Wall Street was het zelfs de beste week in 2 jaar tijd.”

Laten wij nou net deze 5 dagen in New York gezeten hebben……kennelijk zorgen wij voor een boost!

Om 17.00 locale tijd stegen we op en vanmorgen om 05:30 raakten de wielen van het vliegtuig weer Nederlandse bodem. De vlucht verliep voorspoedig. Mijn vader stond al op ons te wachten, de dag ervoor stond hij er ook al…..alleen een dag te vroeg! En om 07:00 uur waren we weer thuis.

En dan dringt de keiharde waarheid echt tot je door….de vakantie zit erop! Maar wat hebben we een fantastische 3 weken gehad. We hebben al zoveel gezien van dit prachtige land maar ook nu heeft het ons weer verbaasd, ontroerd en gegrepen!

En zo komt alles tot een einde. Ook het dagelijks schrijven van onze verhalen via dit blog. Het plaatsen van foto’s en filmpjes, ik heb het allemaal met heel veel plezier gedaan….en ik hoop…nee, ik weet zeker dat ook jullie ervan genoten hebben.

Tot een volgende reis!!
Gr. van Petra en Eugene

ps. hier volgen nog wat cijfertjes