Dag 3: El Segundo – Yucca Valley

Voordat we gisteravond in slaap vielen hebben we eerst naar de hilarische film ‘Trainwreck’ gekeken met Amy Schumer en Lebron James (die zichzelf speelde). Gelukkig konden we het langer volhouden maar natuurlijk werden we om 04:00 weer wakker….uiteindelijk toch nog tot 07:00 kunnen rekken.

Na een snel ontbijt en een bezoek aan Starbucks reden we rond 08:00 weg uit El Segundo. En in tegenstelling tot zaterdag hing er nu erg veel zee mist. En omdat we de kustlijn gingen volgen via Long Beach, Huntington Beach en Laguna Beach richting Carlsbad hoopten we dat de mist snel op zou trekken. Dat gebeurde wel maar zij het erg plaatselijk en ja, als er mist is, is het zicht minimaal….gelukkig trok het uiteindelijk wel open bij Dana Point. Daarom direct de auto op een parkeerplaats gezet en een wandeling over het strand gedaan. Ook hier hoge golven en surfers!

Omdat we nog een klein koelboxje nodig hadden zijn we nog even naar de Walmart geweest en vervolgens even een broodje bij de Subway gaan eten.

Het zonnetje kreeg ondertussen vrij spel. Reden we in de ochtend weg met 17 graden…nu was het al snel 26 graden en liep het uiteindelijk nog op tot zo’n 30 graden! Nadat we de kust achter ons hadden geladen reden we een mooie scenic route naar Palm Desert. Zo’n 70 kilometer klimmen, haarspeld bochten, dalen en een maximale hoogte van 1600 meter. Echt een schitterende route! Uiteindelijk reden we rond 16:30 uur Yucca Valley binnen…onze eindbestemming van vandaag. Samen met 29 Palms en Joshua Three liggen deze 3 plaatsen in de High Desert van de San Bernardino Range. Daarnaast vormen ze de toegang tot het Joshua Three National Park. 8 jaar geleden waren we hier ook en wilden we het graag nog een keer zien. Morgen gaan we het park bezoeken en zal onze rit uiteindelijk eindigen in Palm Springs.

Zojuist wezen eten bij Denny’s en op de terugweg naar ons hotel werden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang.

Straks nog even een potje basketbal op tv kijken en wellicht nog even naar buiten om de sterrenhemel te zien.