Dag 4: Yucca Valley – Palm Springs

Na een korte nacht (de jetlag doet nog steeds zijn werk) en een vroeg ontbijt reden we om 07:30 uur de parkeerplaats van ons hotel af. Het was stralend weer en dus een fantastische dag om Joshua Tree National Park te bezoeken. Onderweg naar de ingang van het park passeerden we El Rancho de La Luna, een beroemde opname studio waar o.a. de Foo Fighters een track opnamen voor hun laatste album Sonic Highways.

Zoals Johan altijd al aangaaf dat ‘ieder nadeel z’n voordeel heb’ was ons voordeel dat het erg rustig was op dit vroege tijdstip. We konden op ons gemak rondkijken en eigenlijk stoppen waar we wilden. De rots formaties zijn ongelooflijk. Opmerkelijk genoeg zijn het bergen van rotsblokken…van klein tot zeer grote blokken. Nog opmerkelijker is dat vele rotsen letterlijk gespleten zijn door de invloeden van het weer. Regen, zout, warmte en kou zorgen ervoor dat deze rots blokken constant ‘onder druk’ staan. En bij het zien van sommige rots formaties denk je echt dat ze er gewoon zijn neergelegd in een bepaald patroon.

Ook viel het ons op dat de Joshua Tree’s erg groen waren, in deze tijd van het jaar staat er veel in bloei….zelfs in dit soort onherbergzame omgevingen! Toen we aankwamen bij Keys View waren we de enigen! Dat was 8 jaar geleden wel anders….toen was het zo druk hier. Vanaf dit punt heb je een prachtig uitzicht over de Coachella Valley, besneeuwde bergtoppen, de San Andreas breuklijn en, omdat het zo helder was, de bergen die tegen de Mexicaanse grens liggen…zo’n 95 mijl zuidelijk van dit punt!

Andere hoogtepunten van dit park zijn Skull Rock en de Cholla Cactus Garden. Deze cactus ziet er van een afstand ‘wollig’ uit maar van dichtbij zie je pas dat dit ‘wollige’ bolletje bestaat uit heel veel vlijmscherpe naalden! Zorg dat je ze niet aanraakt want het verwijderen van deze naalden is een erg pijnlijke zaak!

Na zo’n 4 uur bereikten we de zuidelijke uitgang en besloten we naar Dessert Hills te gaan….geen natuurpark deze keer maar een Outlet Mall met heel veel winkels. En we hebben een primeur….we hebben niets gekocht!! Bij Five Guys wezen eten en toen richting ons hotel in Palm Springs gereden. De temperatuur was ondertussen opgelopen tot 34 graden…volgens de Amerikaanse Helga van Leur liggen de temperaturen hoog voor de tijd van het jaar…daar hebben wij geen probleem mee! Er is niets leukers dan s’avonds lekker buiten te kunnen zitten, genieten van het eten en koud flesje bier!

We hebben wel besloten onze route aan te passen. Wilden we eerst in 2 dagen via een andere route naar San Luis Obispo rijden, morgen rijden we via Los Angeles en o.a. Santa Barbara in één keer naar SLO. Mede omdat het de komende dagen aan de kust prachtig weer zal zijn hebben we dit besloten te doen.

Nu nog even genieten van de zwoele avond temperaturen in Palm Springs!