Onderweg naar Miami

Vanmorgen zijn we rond half tien in de auto gestapt en richting Miami gereden. Een rit van ongeveer 2 a 3 uurtjes. We zijn onderweg even gaan ontbijten bij de Waffle House. Voor mij een licht ontbijt omdat het eten van gisteravond niet helemaal goed is gevallen. Ik zal jullie verder de details besparen maar ik heb regelmatig het toilet gezien. Omdat we anders te vroeg bij het hotel zouden zijn, zijn we toch nog even langs de Dolphin Mall gereden. En het was tevens de eerste keer dat onze Tom Tom er een beetje naast zat! Nadat ik de Mall als eindbestemming had in getoetst hielden we ons keurig aan de instructies maar ik kreeg al een vreemd voorgevoel. Uiteindelijk stonden we midden in Opa Locka en daar wil je NIET zijn. Kortom snel maar even de Tom Tom aangepast en naar de snelweg gereden. Toen wisten we ook meteen weer hoe we moesten rijden naar de Mall….de Tom Tom ging dus uit!

Ik moest nog wat kopen bij Hilfiger en ijn toen nog op zoek gegaan naar Ed Hardey stuff. Wel gevonden maar niet te betalen! Baseball Cap $110, simpel T-shirt $80 en alles zonder tax! Toen zag ik eindelijk mijn verjaardagscadeau liggen……een prachtig horloge van Nautica. Ik ben er echt heel blij mee! Dit is hem!

Na een uurtje shoppen zijn we richting ons hotel gereden. En die route weten we maar al te best. Klein stukje 0ver de 95 en dan rechtsaf de 195 op richting Miami Beach. Je draait daar de bocht om, gaat de brug over en dan zie je dit. Aangekomen bij het hotel werden we zeer netjes geholpen bij het inchecken door Saskia, een Nederlandse die stage loopt in het Riu voor een periode van 6 maanden. We zitten trouwens in het Riu Florida Beach, klik hierop om te zien waar dat ligt. En dit is het uitzicht vanaf ons balkon, is het niet geweldig!

Nadat we klaar waren met het uitpakken van de koffers zijn we richting Ocean Drive gegaan. We wilden parkeren waar we altijd parkeren maar daar werd nu een enorme parkeergarage neergezet. We moesten dus ff wat verder parkeren. Via Lincoln Road Mall zijn we naar Ocean Drive gaan wandelen. Ter info, Lincoln Road Mall is geen shopping center maar het uitgaansgebied voor de Locals. Geweldige bars en restaurants, alles in de buitenlucht! De sfeer is ook geweldig. Maandag als Petra jarig is gaan we hierheen om lekker te gaan eten en een borrel te drinken.

We zijn vanavond wezen eten bij het News Cafe op Ocean Drive. Ik had een ovenheerlijke, verse Lasagna en Petra een pasta met Mozarella. Nog even zitten praten met een Amerikaans echtpaar, aardige mensen!

Toen verder gaan lopen over Ocean Drive, het is hier echt zien en gezien worden. Auto’s die stapvoets langs rijden met de muziek lekker hard. Soms met zulke diepe bassen dat het alarm van andere auto’s spontaan afgingen! En wat voor een auto’s, Lambo’s, Ferrari’s, Bentley’s en natuurlijk onze eigen Pontiac G6 hahahaha. Snel nog even bij Starbucks naar binnen gegaan voor een Grande Latte. En toen weer naar het hotel gegaan. Morgenochtend hebben we om 10 uur bij Yvonne en Douglas afgesproken. Leuk om hun weer te zien na 2 jaar. Verders zullen we morgen naar Coconut Grove gaan en Bayside. Daarnaast lekker relaxen bij het zwembad of op het strand! De temperaturen zijn erg lekker, zo rond de 27 graden.

Morgenavond zijn de Oscar uitreikingen, wellicht dat we er nog wat van meepikken op tv. Benieuwd of Mickey Rourke een Oscar krijgt voor zijn hoofdrol in The Wrestler. En zal Kate na de Titanic weer een Oscar winnen?

Zo, nu afsluiten en nog even wat drinken aan de bar voordat we gaan slapen.