Petra is jarig!!

23 februari 2009

Vandaag 23 februari is Petra jarig maar daaover straks meer. Eerst even het verhaal van gisteren, zondag de 22e. Na onze eerste nacht in Miami zijn we na een zeer klein ontbijt om half tien in de auto gestapt en naar Yvonne en Douglas te rijden. Aangezien we hier vaker geweest waren wisten we precies hoe te rijden. Om 10 uur stonden we voor de deur en zagen we dat de ontbijt tafel al gedekt. Douglas kwam al aan rennen en Yvonne had de short nog om! Het was zo leuk om hun na 2 jaar weer te zien. Zij wonen al ruim 30 jaar in Miami. Yvonne is zelfs nu Amerikaans staatsburger geworden! Ze hadden een heerlijk ontbijt gemaakt voor ons, zelfs de champagne kwam er aan te pas! Heel veel gekletst over van alles en nog wat, de kredietcrisis, vakantie’s, familie, enz. Echt heel leuk. Om half twee gingen we weer op pad want wij wilden nog wat dingen doen. Na afscheid te hebben genomen (Yvonne komt in April naar Nederland dus die zien we dan weer) zijn we naar Matheson Hammock gereden. Het is een park aan een prachtige baai. Klik hier voor het uitzicht. Helaas stond er weinig wind want dit is ook een hotspot voor Kitesurfers. En ik had graag wat actie foto’s willen maken…..de volgende keer dan maar!

Via Coconut Grove en de Venetian Causeway zijn we toen terug gereden naar ons hotel. Daar aangekomen snel de zwemkleding aangedaan en naar het strand gegaan. Het was echt heerlijk om hier te liggen. ’s Avonds wilde Petra nog even naar de Levi’s store op Collins maar we waren 3 minuten te laat…ging om 19.00 uur dicht Snel maar een burger gaan scoren bij Johnny Rockets, lekker hoor!

Terug in het hotel namen we allebei nog even een lekkere cocktail, dat is in Miami gewoon een must! Toen lekker naar bed……dat lekkere konden we snel weglaten! De 9e verdieping waarop wij verbleven was de familie verdieping en naast ons lag de hele nacht een kind te krijsen. Om gek van te worden….zeker als je vakantie hebt. Na een zeer korte nachtrust ben ik meteen om half 8 naar de receptie gegaan om om een andere kamer te vragen en die hebben we gekregen. We slapen nu op de 10e en tevens hoogste verdieping. Na ik Petra natuurlijk had toegezongen en gefeliciteerd had zijn we gaan ontbijten. Daarna de hele mikmak in de koffers gedaan en alles naar kamer 1032 gebracht! Petra wilde nog steeds graag naar de Levi’s store dus zijn we in de auto gestapt. Ze heeft een leuke jeans gescoord! Toen nog even voor R & J op pad geweest. Natuiurlijk kreeg Petra allemaal SMS’jes en werd ze ook gebeld en toegezongen door de familie G. Echt harstikke leuk. We hebben voor H & B echt een heel leuk kado gekocht. En nee, het zijn geen UGGS! Die zijn hier nog duurder als in Nederland!

Eenmaal terug nog lekker even op het strand gaan liggen en om 4 uur richting Bayside gegaan. Lekker rond wezen struien en om 6 uur met de Island Queen een rondvaart gemaakt. Erg mooi zo met de zonsondergang erbij! Toen gaan eten bij Chili’s Tis daar zo lekker eten. Ik had lekker de Fajita Quesadillas en Petra had de Steak and Portobello, echt super! Nog even snel twee T-shirts gescoord en toen terug naar het hotel gegaan. We waren echt kapot, mede door de korte nacht. En nu zit ik in de lobby van het hotel dit blog te schrijven. Petra was te moe om mee te gaan. Zojuist is mijn Budweiser op tafel gezet door een zeer aardige serveerster.

Morgenochtend gaan we richting Sunny Isles en de Aventura Mall. Verders lekker op het strand liggen en morgenavond sluiten we ons verblijf af op Lincoln Road Mall. Lekker eten en wat drinken.